Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


13+1 power-kaja

 1. Hal

Mostanában sokat hallhattál az esszenciális zsírsavakról, amelyek többek között az idegrendszer megfelelő működését segítik elő. Fogyassz hetente legalább egyszer tengeri halat (pl. tonhalas pizzát, rántott halat, tonhalsalátát ) vagy ha nem szereted az ízét, akkor helyettesítsd halolaj-kápszulával.


2. Teljes kiörlésű gabonafélék

Ha kenyérfélét, tészta félét vagy bármilyen péksüteményt eszel, válaszd azt a fajtát, ami teljes kiörlésű gabonából készül. A teljes kiörlésű gabonákban ( rozs, búza, köles stb. ) található B12- és B6- vitamin, valamint a folsav.


3. Spenót

Megfigyelték, hogy azok, akiknek az étrendjében rendszeresen szerepel a spenót, gyorsabban tanulnak új dolgokat.


4. Áfonya

Ha frissen nehéz is hozzájutni mostanában, fagyasztva vagy magas tartalmú dzsúsz formájában érdemes rendszeresen fogyasztanod: az áfonya hatóanyagai megakadályozzák a rövid távú memóriazavarokat. Így elkerülhetők a " Mit is akartam mondani?" jellegű kihagyások.


5. Paradicsom

A paradicsomban nagy mennyiségű antioxidáns ( likopin ) található, ami megakadályozza, hogy a környezetünkből, az ételeinkből, a helytelen életmódunkból fakadóan a szervezetünkbe jutó káros anyagok komolyabban károsítják a sejtjeinket. Az ilyen károsodások ugyanis akár memóriazavarhoz, memóriakieséshez is vezethetnek, tehát jobb megelőzni a bajt.


6. C-vitamin

Általános egészségmegörző hatása mellet a szellemi teljesítőképesség javításában is fontos szerepet játszik.  Nagyon jó C-vitamin-forrás a fekete ribizli, de a citrom, a kivi, a narancs és a grépfrút is tökéletes választás!


7. Tökmag

A natúr tökmag rendkívül gazdag cinkben ez az ásványi anyag bizonyítottan hozzárájul a memória és a szellemi teljesítmény javulásához.


8. Brokkoli

Nálad is a nemszeretem-zöldségek közé tartozik? Pedig nemcsak finom, de egészséges is, úgyhogy ideje megbarátkoznod vele. Tele van K-vitaminnal, ami javítja a szellemi tejkesítményt.


9. Zsálya

Talán furcsán hangzik, hiszen a zsálya nem hétköznapi fűszernövény. De érdemes megismerkedni vele, és rendszeresen használni, mert kiemelkedő a gyógyhatása. Egyrészt a torokfájás egyik legjobb ellenszere a belőle készített tea, de a benne található esszenciális olajok miatt a memóriára is jótékony hatással van.


10. Olajos magvak

A mogyoró, a kesudió, a tökmagés az összes olajos mag gazdag E-vitamin-forrás. Szerepeljen a mindennapi étrendedben egy kis adag rákcsálnivaló de ne vidd túlzásba.


11. Búzacsíra

Gazdag E-vitaminban és szelénben. ez a két anyag nagyon hatásos antioxidáns. Van benne kolin ( mint a tojás sárgájában ) és magnézium is, amelyek szintén segítenek megőrizni az agy egészségét.


12. Eper

Már fél csésze fedezi a napi ajánlott C-vitamin-szükséglet 70%-át. Magas vitamintartalmamiatt ugyanolyan jótékony hatású, mint a spenót.


13. Maszola

A mazsola kiválló fejfájás és migrén ellen. Amikormegmagyarázhatatlan okokból elkezd fájni a fejed, segít egy maréknyi mazsola. Tele van szénhidráttal, vassal, folsavval, kalciummal és magnéziummal.


13+1. Tojás sárgája

A benne található kolin nevű anyag fontos szerepet játszik az agyműködésben és az agy egészségének megörzésében. A kolin hiányában idősebb korban memóriazavar léphet fel.